duminică, 3 octombrie 2010

Toamnã

O frunză de toamnă,
Îmi zgârie-ncet fereastra viselor
Demult,
Şi uscat mă uit la ea cum cade,
Legănat,
Zburând în gol,
În sânge... clocotindu-mi suspinul roşu.

Frunzele curg în profunzimea ochilor tăi verzi,
Şi se preling încet pe obraji,
Pe gât
În gand...
Ca o lacrimă împietrită pe obrazul tău ...
Iubito...

Continui să mă uit fix în fereastra deschisa acum,
Şi-mi văd sufletul întregit de toamna
Ce a-nceput, în ochii tăi...

Şi dormi adânc pe aleea violet,
Eu te-acopăr cu-o speranţă ascunsă-ntr-o frunză pe obrazul
Moale
Şi mă rogi...
Şi-ascult...
Şi-astepţi...
Să nu mă-ndepartez în liniştea captivă sferelor,
Căci niciodată nu pot ştii cât ai aşteptat să mă usuc,

Tu eşti frunza toamnei... iar eu te-am aşteptat demult
Sau invers…
Ce mai contează?










4 comentarii:

  1. Mi-a plăcut, deşi nu sunt un adept al poeziilor fară rimă.
    Ce-am observat... La "În liniştea captivă sferelor" nu e "Sferelor" ? Asta presupunând că ne-am gândit la acelaşi lucru .
    Şi am avut şi senzaţia că toată poezia a fost ca un preludiu pentru ultima strofă: "Tu eşti frunza toamnei... iar eu te-am aşteptat demult.".

    RăspundețiȘtergere
  2. Liviu..tot ce scrii e minunat...singura "obiectie" sa o numim..in tot ce am citit eu de la tine..am intrezarit o urma de tristete..
    adevarat..viata nu ne da multe motive sa fim altfel..dar..bucura-te de micile placeri,caci sunt rare si trecatoare...iar fara ele nu putem spune ca traim..
    Numai bine:*

    RăspundețiȘtergere
  3. @Mircea - multumesc foarte mult pentru aprecieri, nici eu nu sunt adeptul rimei albe dar cateodata compun si asa... au si aceste poezii farmecul lor. in ceea ce priveste "sferele", avand in vedere ca in acea strofa aleea devine "violet" asta inseamna ca se insereaza iar frunzele nu or sa se mai vada, adica se vor indeparta in linistea serii iar sferele sunt reprezentarea singuratatii, izolarii, substantivul este comun. Si cred ca o sa te surprinda dar prima data aceata poezie avea titlul de "Preludiu", desigur, ca de fiecare data a trecut prin multe schimbari.

    @Mary - multa lume imi reproseaza ca nu sunt mai vesel in postari sau ca induc o stare de tristete, promit ca o sa incerc sa imi schimb putin stilul pentru ca si eu consider asta o greseala, ar trebui sa transmit si alte stari pe langa asta, o sa ajung sa ma identific cu tristetea si nu vreau pentru ca eu in esenta nu sunt trist, cred ca am sa scriu despre acest lucru exact aici :D.

    RăspundețiȘtergere
  4. Se pare că nu ne-am gândit la acelaşi lucru.
    Mersi, totuşi, pentru că ai explicat la ce te-ai referit defapt prin cuvântul respectiv.

    RăspundețiȘtergere