joi, 30 septembrie 2010

Solitudine

Demult o noapte ploua şoapte de lumina,
Îmbinându-se cu vântul sec din nori,
Mult prea dependente de-a lor singurătate
Ca să mai poata observa cât de repede s-au stins

Şi demult mă-nveleam cu umbra ta,
Lună, tu, cea pe jumatate plină,
Prea singură pe cerul cu dorinţe căzătoare
Ca să mai pot fi trist în solitudinea nocturnă.

Acum, nu-mi plâng cu lacrimi dulci,
Singurătatea ce-mi umple în descompuneri
Ruinele ce s-au numit odată suflet.

Şi-aud cum larg îmi răsună un ecou,
Din nisipuri intrându-mi pe sub piele,
Ca un fior ce tainic cânta în surdină,
Dulce imn de doliu stins,

Şi-n cercuri concentric aşezaţi,
Gem un râu de corbi prin vene,
...Ca un cor de preoţi îndoliaţi...
...Crematoriul gândurilor mele...
Trist prohod de nemurire
Vesel cânt etern şi singur...

I-auzi marea cum suspină...
I-auzi valuri cum se sting
Pe sub briza ce-a încetat.


Mai bine mor o viaţă pe sub gene,
Decât să trăiesc o secunda singur,
Pe plaja ce demult ne-am sărutat.

Şi-un plânset mut demult
Mai mult se-neacă în valuri,
Renascând iluzii în larg
Şi larg mai tot aud
Ecoul ce-mi răsună în surdină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu